نوشته شده توسط : healty

علائم بارداری

علائم بارداری زودرس می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پریود از دست رفته
  • حالت تهوع و استفراغ (اغلب بیماری صبحگاهی نامیده می شود ، اما می تواند در هر زمانی رخ دهد)
  • حساس شدن و بزرگ شدن سینه
  • خستگی
  • دفع ادرار بیشتر از حد معمول، به ویژه در شب
  • میل شدید به برخی غذاها، بیزاری نسبت به غذاهایی که معمولاً دوست دارید، و طعم ترش یا فلزی که حتی زمانی که غذا نمی خورید ادامه دارد (دیسگوزی).

قرص سقط جنین

 

https://salamatinews.com/abortion-pills/

 

بسیاری از علائم بارداری، مانند عقب افتادن قاعدگی (آمنوره)، حالت تهوع (بیماری صبحگاهی) یا خستگی نیز می تواند ناشی از استرس یا بیماری باشد، بنابراین اگر فکر می کنید باردار هستید، یک تست بارداری خانگی (آزمایش ادرار) انجام دهید یا ببینید. پزشک عمومی شما، که آزمایش ادرار، آزمایش خون یا سونوگرافی را انجام خواهد داد .

پریود از دست رفته علائم بارداری

علائم بارداری از دست دادن پریود اغلب اولین علامت بارداری احتمالی است. با این حال، برخی از زنان در حوالی دوره مورد انتظار خود خونریزی خفیف را تجربه می کنند.

سقط جنین پزشکی

 

 

https://salamatinews.com/medical-abortion/

 

علائم بارداری تهوع و استفراغ

تهوع صبحگاهی وضعیتی است که بیش از نیمی از زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم شامل حالت تهوع و استفراغ و از دست دادن اشتها است. بسیاری از زنان مبتلا به تهوع صبحگاهی نه تنها علائم را در صبح مشاهده می کنند، بلکه آنها را در طول روز تجربه می کنند.

آمپول پروستودین برای سقط جنین

 

https://salamatinews.com/%d8%a2%d9%85%d9%be%d9%88%d9%84-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

تهوع صبحگاهی معمولاً از هفته چهارم تا ششم بارداری شروع می شود و ممکن است تا هفته 12 برطرف شود، اگرچه ممکن است برای مدت طولانی تری ادامه یابد یا در حدود هفته 32 بازگردد  علائم بارداری.

تغییرات سینه

علائم بارداری در دوران بارداری، سینه ها پرتر، متورم و حساس می شوند. این تغییرات مشابه تغییراتی است که ممکن است در چند روز قبل از قاعدگی متوجه شده باشید. در دوران بارداری، پوست اطراف نوک پستان تیره‌تر می‌شود و سیاهرگ‌های سینه آشکارتر می‌شوند.

بهترین زمان مصرف قرص سایتوتک

https://salamatinews.com/the-best-time-to-take-cytotec-tablets/

 

خستگی

علائم بارداری خستگی شدید در اوایل بارداری شایع است. این به احتمال زیاد ناشی از افزایش شدید هورمون جنسی پروژسترون است. پروژسترون برای حفظ بارداری و کمک به رشد کودک مورد نیاز است، اما متابولیسم شما را نیز کند می کند.

سعی کنید تا زمانی که می توانید در این مرحله اولیه کمی بیشتر بخوابید یا استراحت کنید. سطح انرژی شما احتمالاً در حدود ماه چهارم بارداری که جفت به خوبی مستقر شده است دوباره افزایش می یابد.

خستگی در دوران بارداری نیز می تواند ناشی از کم خونی باشد که بیشتر ناشی از کمبود آهن است . خوردن غذاهای غنی از آهن در پیشگیری از کم خونی فقر آهن در دوران بارداری مهم است. درمان دارویی کم خونی در بارداری معمولاً شامل مصرف قرص آهن است. گاهی اوقات تزریق آهن (داروی آهن که به صورت قطره ای تجویز می شود) نیاز است. این نیاز به پذیرش در بیمارستان دارد اما فقط چند ساعت طول می کشد. مقداری انفوزیون آهن می تواند توسط پزشک عمومی شما تجویز شود.

تکرر ادرار

علائم بارداری بارداری باعث افزایش سطح مایعات بدن و کارایی بیشتر کلیه می شود. رحم متورم نیز به مثانه فشار می آورد. در نتیجه، اغلب زنان در چند هفته اول بارداری دچار تکرر ادرار می شوند.

میل به برخی غذاها در بارداری بسیار رایج است، به ویژه برای غذاهایی که انرژی و کلسیم را تامین می کنند ، مانند شیر و سایر محصولات لبنی . همچنین ممکن است متوجه بیزاری ناگهانی نسبت به غذاهایی شوید که قبلاً دوست داشتید.

برخی از زنان حتی نسبت به مواد غیر خوراکی مانند خاک یا کاغذ طعم غیرعادی پیدا می کنند. این "پیکا" نامیده می شود و ممکن است نشان دهنده کمبود مواد مغذی باشد. لطفاً در صورت بروز این مشکل با پزشک عمومی یا مامای خود صحبت کنید.

حرکاتی که باعث سقط جنین میشوند

https://salamatinews.com/%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%88%d9%86%d8%af/

سایر علائم بارداری

بسیاری از این علائم ممکن است نشان دهنده شرایط دیگری نیز باشد. اگر شک دارید، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

  • كمر درد
  • تنگی نفس
  • یبوست
  • بواسیر (انبوه)
  • سردرد
  • سوزش سر دل و سوء هاضمه
  • خارش پوست
  • گرفتگی عضلات پا
  • تغییرات خلقی (مانند گریه های غیر قابل توضیح)
  • سوزن سوزن شدن و بی حسی در دستان شما
  • ترشحات واژن
  • واژینیت علائم بارداری
  • وریدهای واریسی و ادم پا (ورم).

كمر درد

علائم بارداری کمر درد در دوران بارداری می تواند بیش از 1 نفر از هر 3 زن را تحت تاثیر قرار دهد. این معمولاً به دلیل شل شدن رباط ها و تغییر وضعیت بدن به دلیل بارداری رو به رشد است.

می توانید با پوشیدن کفش های پاشنه صاف، استفاده از صندلی هایی با پشتیبان خوب، پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین و انجام ورزش های ملایم به کاهش کمردرد در دوران بارداری کمک کنید . ورزش در آب می تواند کمردرد در بارداری را کاهش دهد و فیزیوتراپی و طب سوزنی نیز ممکن است کمک کننده باشد.

تنگی نفس

در شروع بارداری هورمون پروژسترون ظرفیت ریه شما را افزایش می دهد . این به شما امکان می دهد تا اکسیژن بیشتری را به کودک خود حمل کنید و از شر مواد زائد مانند دی اکسید کربنی که هر دو تولید می کنید خلاص شوید. در هر نفس عمیق‌تر نفس می‌کشید و مقدار هوایی که دم (و بازدم) می‌کنید به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این می تواند احساس تنگی نفس را در شما ایجاد کند.

علاوه بر این، با نزدیک شدن به پایان بارداری، فشار رحم و جنین در حال بزرگ شدن بر روی دیافراگم شما می‌تواند باعث شود که تنفس شما سخت‌تر شود.

در صورت بروز ناگهانی تنگی نفس همراه با هر یک از موارد زیر با پزشک یا ماما تماس بگیرید:

  • درد
  • تپش قلب (تپش قلب)
  • خستگی مفرط
  • ورزش.

یبوست

یبوست به حرکات نادر و سفت روده اشاره دارد که دفع آن دشوار است. بیماری یبوست یک مشکل رایج در بارداری است که ممکن است ناشی از هورمون های بارداری باشد که حرکت دستگاه گوارش شما را کند می کند، یا به دلیل فشار رحم در حال رشد روی رکتوم شما.

اگر در دوران بارداری دچار یبوست شدید، به شما توصیه می شود:

  • هر روز مقدار زیادی آب بنوشید
  • فیبر غذایی خود را افزایش دهید (مانند سبوس، گندم و میوه و سبزیجات تازه).
  • ورزش های ملایم و کم تاثیر مانند شنا، پیاده روی یا یوگا را انجام دهید.

بدون مشورت با ماما یا پزشک عمومی، ملین های بدون نسخه را مصرف نکنید. اگر تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی شما تفاوتی ایجاد نمی کند، پزشک عمومی یا ماما می تواند ملین را تجویز کند که برای استفاده در بارداری بی خطر است.

بواسیر

ممکن است در نتیجه زور زدن ناشی از یبوست یا فشار سر کودکتان، به هموروئید (که به آن انبوه نیز می‌گویند) مبتلا شوید . مطمئن باشید، علائم معمولاً بلافاصله پس از تولد خود به خود برطرف می شوند.

اگر خونریزی ناشی از هموروئید، خارش، ناراحتی یا درد دارید، توصیه می شود:

  • با افزایش مصرف روزانه آب و فیبر، یبوست را کاهش دهید یا از آن جلوگیری کنید.
  • حدود 15 دقیقه در آب نمک گرم بنشینید، به خصوص بعد از اجابت مزاج.
  • کرم هموروئید بمالید.

علائم بارداری اگر خونریزی یا درد ادامه داشت، با پزشک عمومی (پزشک) یا ماما صحبت کنید .

سردرد

اگر در دوران بارداری سردردی دارید که با پاراستامول (مانند پانادول) تسکین نمی یابد، به خصوص در نیمه دوم بارداری، با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید.

سردرد مداوم می تواند با پره اکلامپسی مرتبط باشد - وضعیتی که می تواند کلیه های شما را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه فشار خون را افزایش دهد و جریان خون را به کودک شما کاهش دهد.

سوزش سر دل و سوء هاضمه

علائم بارداری سوزش سر دل، رفلاکس یا سوء هاضمه درد و ناراحتی همراه با اسید از معده است که وارد مری می شود و «سوزاندن» آن است.

سوء هاضمه در دوران بارداری به دلیل فشار رحم بزرگ شده روی اندام های شکم و عملکرد هورمون پروژسترون که باعث شل شدن عضله بین مری و معده می شود، شایع تر است.

اگر دچار سوزش سر دل، رفلاکس یا سوء هاضمه هستید، توصیه می شود:

  • وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید.
  • از خوردن درست قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید.
  • با بالش های اضافی بخوابید تا سرتان بالا باشد.
  • لباس های گشاد بپوشید.
  • از هر گونه غذا یا مایعی که علائم را تشدید می کند خودداری کنید - مانند غذاهای چرب (از جمله غذاهای سرخ شده، گوشت های چرب و شیرینی)، غذاهای تند (از جمله کاری و فلفل قرمز)، الکل و کافئین (از جمله چای، قهوه، شکلات و کولا).
  • قبل از مصرف آنتی اسیدها با پزشک خود مشورت کنید.

اگر این استراتژی‌ها علائم شما را کاهش نمی‌دهند، لطفاً با پزشک عمومی خود مشورت کنید، او ممکن است دارویی را تجویز کند که به طور ایمن ترشح اسید را کاهش دهد.

خارش پوست

خارش گسترده در بدن در بارداری شایع نیست اما می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و خواب و لذت بارداری را مختل کند. خشکی پوست و اگزما شایع ترین علل هستند، اما گاهی اوقات ممکن است هیچ دلیل ظاهری برای خارش وجود نداشته باشد. در موارد نادری که کف دست ها و کف پا خارش دارند، ممکن است به دلیل بیماری جدی کبدی باشد – برای بررسی این موضوع می توان آزمایش خون انجام داد.

تصور می شود که بثورات خارش دار در اواخر بارداری به دلیل واکنش بدن به کشش پوست ایجاد می شود. این PUPPS نامیده می شود. خارش را می توان با استفاده از مرطوب کننده ها و آنتی هیستامین ها کنترل کرد. از پزشک یا مامای خود بپرسید که چه آنتی هیستامین هایی در بارداری بی خطر هستند.

گرفتگی عضلات پا

علائم بارداری گرفتگی عضلات پا به دلیل تجمع اسیدهایی که باعث انقباضات غیرارادی عضلات آسیب دیده می شود، رخ می دهد. نیمی از زنان باردار معمولاً در شب آنها را تجربه می کنند. گرفتگی عضلات پا در سه ماهه دوم و سوم بیشتر است.

اگر گرفتگی عضلات پا را تجربه می کنید، توصیه می شود در طول یک قسمت:

  • راه رفتن در اطراف.
  • عضلات آسیب دیده را کشیده و ماساژ دهید تا تجمع اسیدها پراکنده شود.
  • یک بسته گرم را روی عضله(های) آسیب دیده بمالید.

اگر گرفتگی عضلات را برایتان دردسرساز می‌دانید، با پزشک عمومی یا مامای خود در مورد گزینه مصرف لاکتات منیزیم یا سیترات صبح و عصر صحبت کنید.

تغییرات خلق و خوی

برخی از زنان تازه باردار تغییرات خلقی مانند تحریک پذیری را تجربه می کنند. سایر زنان باردار احساس شادی می کنند. تصور می‌شود که هورمون‌های بارداری بر مواد شیمیایی در مغز تأثیر می‌گذارند و باعث تغییرات خلقی می‌شوند.

در دوران بارداری از هر 10 زن 1 نفر افسردگی را تجربه می کند . افسردگی قابل درمان است، بنابراین اگر در دوران بارداری احساس افسردگی یا «افتادگی» می کنید، دریافت کمک زودهنگام بسیار مهم است. لطفاً در اسرع وقت با پزشک عمومی (پزشک)، ماما یا پرستار بهداشت مادر و کودک خود تماس بگیرید.

سوزن سوزن شدن و بی حسی در دست ها (سندرم تونل کارپال)

سندرم تونل کارپال - گزگز و بی حسی در دستان شما - تا 60 درصد از زنان را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار می دهد. در اثر فشردگی عصب مدیان به دلیل افزایش مایعات بافتی در دوران بارداری ایجاد می شود.

سندرم تونل کارپ ممکن است خفیف، متناوب دردناک یا شدید باشد که ممکن است باعث فلج جزئی انگشت شست یا از دست دادن حس شود. علائم معمولاً بلافاصله پس از تولد خود به خود برطرف می شوند.

اگر در دستان خود احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی دارید، به پزشک یا مامای خود اطلاع دهید. در موارد بسیار شدید، پزشک ممکن است تزریق کورتیکواستروئید یا درمان جراحی را توصیه کند.

ترشحات واژن

افزایش ترشحات واژن یک تغییر رایج در دوران بارداری است. اگر با خارش، درد، بوی بد یا درد در هنگام دفع ادرار همراه باشد، ممکن است به دلیل عفونت باشد. به دنبال درمان از پزشک عمومی خود باشید.

15 Early Signs and Symptoms of Pregnancy

واژینیت

علائم بارداری واژینیت التهاب واژن است و برای بسیاری از زنان یک شکایت ناراحت کننده است. در دوران بارداری بیشتر است. برخی از علل واژینیت عبارتند از برفک واژن ، واژینوز باکتریایی ، تریکومونیازیس و کلامیدیا . برای تشخیص و درمان به پزشک عمومی مراجعه کنید

Am I Pregnant?

وریدهای واریسی و ادم پا (ورم)

واریس پاها در بارداری به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله افزایش حجم خون در گردش در دوران بارداری و فشار رحم باردار به وریدهای بزرگتر بسیار شایع است. این افزایش فشار روی رگ‌ها همچنین می‌تواند منجر به تورم پاها (ادم) شود که می‌تواند باعث درد، احساس سنگینی، گرفتگی عضلات (به ویژه در شب) و سایر احساسات غیرمعمول شود.

اگر واریس دارید، توصیه می شود:

  • جوراب ساق بلند بپوشید.
  • از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید.
  • به آرامی و به طور منظم (پیاده روی یا شنا) ورزش کنید.
  • در صورت امکان دراز بکشید و پاهایتان را بالا نگه دارید تا استراحت کنید.
  • سعی کنید پاهای خود را ماساژ دهید.
  • در ویزیت بارداری بعدی خود به پزشک یا ماما اطلاع دهید.

Early Pregnancy Symptoms

 

علائم و نشانه‌ها در دوران بارداری - چه زمانی باید کمک بگیرید

علائم بارداری توصیه می شود در صورت نگرانی یا داشتن هر یک از موارد زیر در دوران بارداری با بیمارستان یا مراقب خود تماس بگیرید:

  • خونریزی واژینال
  • حرکت کودک شما کمتر از حد معمول
  • درد شدید معده
  • دردی که از بین نمی رود
  • نشت مایع آمنیوتیک (یعنی اگر آب شما پاره شود)
  • یک دمای بالا
  • استفراغی که قطع نمی شود
  • سردردی که از بین نمی رود
  • از دست دادن بینایی یا تاری دید
  • خارش گسترده پوست
  • تورم ناگهانی صورت، دست ها و پاها.

Getting pregnant

 




:: برچسب‌ها: علائم بارداری , کمردرد و پادرد از علائم بارداری , علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح , علائم بارداری از روی چهره , ریزترین علائم بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: